پيشنهادهايي برای نوشتن یک رزومه قوی

کارجویان بخوانند
پيشنهادهايي برای نوشتن یک رزومه قوی


به‌رغم همه تفاوت‌ها ، براي نوشتن يك رزومه نکات کلي و عمومي وجود دارد که در همه رزومه‌ها کاربرد دارند. رزومه‌اي که نقاط قوت يك كارجو را پررنگ سازد، شانس وي را براي به‌دست‌آوردن فرصت شغلي مناسب افزايش مي‌دهد.

 

در هنگام نوشتن رزومه به‌نكات ذيل توجه كنيد :

1- سوابق کاري كه دررزومه درج مي‌شود بايد با اهداف شغل مورد تقاضا تطبيق داشته باشد ورزومه بايد به نحوي نوشته شود كه اين مطابقت براي كارفرما روشن گردد.

2- رزومه بايد به طور دقيق توانايي‌هاي حرفه‌اي شما را منعکس کند.

3- براي توصيف مهارت‌ها بايد از كلمات و واژه‌هاي مناسب استفاده شود .

4- رزومه همراه با يك نامه براي كارفرما ارسال مي‌شود، اين نامه بايد بدون اشکال و هرنوع اشتباه نوشتاري يا تايپي باشد .

5- ساختار درج اطلاعات در رزومه بايد به‌نحوي باشد كه تصوير منسجمي از كارجو ارائه دهد.

6- براي رزومه بايد وقت گذاشت زيرا هر چه قدر در نوشتن آن دقت شود، باعث خواهد شد كارفرما تصوير مثبت‌تري از كارجو به دست آورد و آن را به شخصيت شغلي وي ارتباط دهد.

7- رزومه بايد مختصر و کامل نوشته شود. كارفرمايان زمان زيادي براي خواندن رزومه اختصاص نخواهند داد.

8- وقتي نوشتن رزومه به پايان رسيد، آن را بايد دراختيار افرادي مطمئن قرارداد تا درمورد آن قبل از ارسال به كارفرما نظر دهند .

9- كارجو بايد همواره يك رزومه كامل از خود داشته باشد و درصورت لزوم ارسال آن براي كارفرمايي خاص آن را منطبق با نياز سازمان موردنظر تنظيم نمايد .

10 كارجويـــان مي‌توانند از رزومه خود در تماس با سازمان‌ها وشركت‌هاي مختلف استفاده نمايند و آن را در اختيار سازمان‌هاي استخدام كننده قرار دهند.





الناز طالب زاده


چاپ | ارسال به ديگران

سایت های مرتبط