شهرستان های استان البرز از نداشتن ساختارهای فناوری رنج می برند

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز در نشست با اعضای شورای اسلامی استان :
شهرستان های استان البرز از نداشتن ساختارهای فناوری رنج می برند

 رئیس پارک علم و فناوری استان البرز در نشست مشترک با مدیران شورای اسلامی استان البرز با بررسی وضعیت زیرساخت های فناوری استان البرز گفت: ساختارهای فناوری استان البرز، فقط به شهر کرج خلاصه شده، شهرستان های استان البرز با همه ظرفیت های نیروی انسانی، علمی و صنعتی از این زیرساخت های فناوری بی بهره هستند.
به گزارش بازارکار از روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، مهندس مهدی عباسی با تشریح برخی  از ظرفیت ها و پتانسیل های پارک علم و فناوری استان البرز و مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی، ضمن  اعلام آمادگی این مجموعه برای توسعه زیرساخت های فناوری در شهرستان های استان البرز، تصریح کرد:  شهرستان های اشتهارد، فردیس، نظرآباد، طالقان و ... از زیرساخت های فناوری محروم هستند.
وی با اشاره به مصادیق ساختارهای فناوری گفت: وجود مراکز رشد، مراکز نوآوری، خانه های خلاق، شعبه های پارک فناوری و ... از مصادیق ساختارهای فناوری هستند که می توانند توسعه اقتصاد دانش بنیان و حمایت از زیست بوم نوآوری و کارآفرینی را با تعامل بین مراکز علمی و دانشگاهی از یک سو و مراکز تولیدی و صنعتی از سوی دیگر شکل دهند.
رئیس پارک علم و فناوری استان البرز از تعامل این پارک با مجموعه های بزرگ صنعتی و تولیدی برای توسعه زیرساخت های فناوری در استان خبر داد و اظهار داشت: برای توسعه ساختارهای فناوری نیازمند حمایت مسئولان استانی و همکاری خوب شهرستان های استان هستیم.

وی بر توسعه همه اجزاء زیست بوم استان البرز تاکید کرد و گفت: توسعه زیست بوم نوآوری و کارآفرینی استان بدون همکاری، هماهنگی و تعامل همه بخش های علمی و اجرایی و مشارکت همه دستگاه ها امکانپذیر نیست؛ در این زمینه اختصاص فضای مناسب می تواند هموارکننده مسیر توسعه ساختارهای فناوری باشد.
مهندس عباسی از تعامل پارک علم و فناوری استان البرز با شبکه فن بازار ملی برای توسعه فناوری خبر داد و اعلام کرد: در این زمینه تفاهم نامه ای را با مسئولان فن بازار ملی کشور در حاشیه نمایشگاه اینوتکس امضاء کردیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه اقتصاد دانش بنیان تاکید و توصیه رهبر معظم انقلاب است یادآور شد: آمادگی داریم با همکاری و هماهنگی ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان شعار سال را مبنی بر تولید و اقتصاد دانش بنیان را در استان محقق کنیم.
دکتر علیرضا قره حسنلو رئیس شورای اسلامی استان البرز نیز در این نشست با تشکر از تلاش های پارک علم و فناوری البرز در توجه به موضوع مهم توسعه فناوری استان گفت: در حال حاضر اتفاقات خوبی در استان البرز در حوزه دانش بنیان، حمایت از نخبگان و تحقق شعار سال در سطح پایلوت کشوری در جریان است و امیدواریم آثار این تلاش ها هم در سطح استان و هم در سطح کشور دیده شود. همچنین بحث ایجاد کمیسیون نوآوری، فناوری و کسب و کارهای دانش بنیان را دنبال می کنیم.
همچنین دکتر علیرضا قره حسنلو بر توسعه فناوری و توسعه فعالیت های دانش بنیان در شهرستان های استان اشاره کرد و گفت: از این پس تلاش می کنیم جلسات خود را در حوزه اقتصاد دانش بنیان در شهرستان های استان برگزار کنیم و بتوانیم با حمایت ائمه جمعه و شوراهای شهر و روستا، توسعه بخش کشاورزی، دامداری و بخش صنعت را در شهرستان ها نیز شاهد باشیم.

گفتنی است رئیس و اعضای شورای اسلامی استان با همراهی مدیران مجموعه  از مراکز پژوهشی و واحد‌های فناور و  نمایشگاه دائمی دستاوردهای فناورانه شرکتهای دانش بنیان و فناپر مستقر در  مجموعه بازید کردند و نیز تفاهم کلی برای امضای تفاهم نامه مشترک پارک علم و فناوری البرز و شورای اسلامی استان البرز به عمل آمد.

 


26 ارديبهشت 1401 14:35
چاپ | ارسال به ديگران

سایت های مرتبط