جهاددانشگاهی در تامین نیازهای صنعت نفت و گاز نقش برجسته‌ای دارد

رییس جهاددانشگاهی در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز:
جهاددانشگاهی در تامین نیازهای صنعت نفت و گاز نقش برجسته‌ای دارد

رییس جهاددانشگاهی در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تاکید کرد: این نهاد می‌تواند نقش بسیار برجسته‌ای در تامین نیازهای صنعت نفت، گاز و پتروشیمی داشته باشد.
به گزارش بازارکار از روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی امروز( دوشنبه 26 اردیبهشت‌ماه 1401) طی بازدید از نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه امسال دستاوردهای این نهاد در حوزه‌های مرتبط به‌خوبی در نمایشگاه معرفی شدند گفت: محصولاتی که واحدهای جهاددانشگاهی در حوزه نفت‌، گاز و صنایع وابسته تولید می‌کنند، جزو محصولات با فناوری بسیار پیشرفته بوده که موردنیاز صنعت نفت است.
وی با بیان این‌که جهاددانشگاهی کار بسیار ارزنده‌ای در حوزه نفت‌، گاز و صنایع وابسته انجام داده است که جای قدردانی از تمامی همکاران در این حوزه را دارد گفت: امیدواریم با رفع تحریم‌ها و فعال شدن پروژه‌های اقتصادی در کشور، جهاددانشگاهی بتواند در توسعه و پیشرفت این مرزوبوم نقش اساسی ایفا کند و ما بتوانیم اقدامات جدی در صادرات محصولات فناورانه داشته باشیم.
دکتر طیبی در ادامه شرط داشتن صادرات را تولید تعداد زیاد و باکیفیت محصولات داخلی دانست و ادامه داد: زمانی می‌توانیم صادرات داشته باشیم که در داخل کشور محصولات را با تعداد بالا تولید و بفروشیم. به همین دلیل جهاددانشگاهی همواره تاکید دارد تا محصولاتش ازنظر تکنولوژی با بهترین محصولات خارجی رقابت کنند و به لحاظ کیفی حتما باید نظارت داشته باشیم تا محصول خوب با پیوستگی در کیفیت عرضه شوند.
رییس جهاددانشگاهی به اشاره حل مشکل اقتصاد و رفع تحریم‌ها گفت: اقتصاد فعال شود و پروژه‌هایی که اکنون در حال بهره‌برداری هستند محصولات موردنیاز خود را از داخل خریداری کنند و پروژه‌های جدید در کشور نیز ایجاد شود و اجبار داشته باشند که از داخل محصولات موردنیاز را خریداری کنند جهاددانشگاهی می‌تواند نقش بسیار برجسته‌ای در تامین نیازهای صنعت نفت، گاز و پتروشیمی داشته باشد.  
وی با اشاره به دستاوردهای جدید این نهاد در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی  ادامه داد: تلاش ما براین است که هرسال دستاوردهای جدیدی را برای صنعت نفت ایران داشته باشیم و به‌طور طبیعی نمایشگاه نیز فرصت خوبی است تا بتوانیم این دستاورد را ارائه کنیم تا از این طریق کسانی که صاحب پروژه هستند چه در بخش دولتی و چه در بخش غیردولتی و خصوصی بتوانند از دستاوردهای جهاددانشگاهی بازدید کنند و مطلع شوند که این فناوری‌ها در داخل کشور ایجاد می‌شود.
وی همچنین برپایی نمایشگاه را فرصت مناسبی برای بحث و تبادل‌نظر، ارایه ایده‌ها و بازاریابی محصولات جدید دانست و گفت: همچنین در نمایشگاه می‌توان با سایر مجموعه‌هایی که خدمات جانبی ارائه می‌کنند، همچون بانک‌ها و تامین کننده‌های مالی همکاری داشته باشیم، به‌طور مثال هم‌اکنون با مدیران یکی از بانک‌ها صحبت‌هایی صورت گرفت، چراکه فناوری‌های بزرگی که تولید می‌شوند برای تولید و اجرا به هزاران میلیارد پول نقد احتیاج دارند و با توجه به این‌که بانک‌ها در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند فرصت خوبی است تا از کسانی که نیازمند منابع هستند مطلع شوند.
وی در پایان حضور در نمایشگاه صنعت نفت و گاز را فرصت خوبی برای معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی دانست و گفت: این نهاد در دو غرفه جدیدترین دستاوردهای خود را در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع وابسته معرفی کرده است. 

 


26 ارديبهشت 1401 13:33
چاپ | ارسال به ديگران

سایت های مرتبط