تدوین و آموزش استانداردهای شایستگی در حوزه مشاغل نوین و دانش‌بینان در اولویت سازمان قرار دارد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
تدوین و آموزش استانداردهای شایستگی در حوزه مشاغل نوین و دانش‌بینان در اولویت سازمان قرار دارد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در آئین افتتاح مرکز جوار‌کارگاهی و رونمائی از دو محصول دانش بنیان شرکت آپکو، تدوین و آموزش استانداردهای شایستگی در حوزه مشاغل نوین و دانش بینان در اولویت‌های این سازمان برشمرد
به گزارش بازارکار از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در این رویداد غلامحسین حسینی‌نیا، اظهار داشت: آموزش در محیط واقعی کار بر مبنای نیازسنجی فنی و تخصصی و مبتنی بر خلاقیت و نوآوری در روند طراحی تا تولید، از اهم فرآیندهای دانش بنیان کردن صنایع به شمار می رود و با توجه به رشد روزافزون فناوری‌های نوین، همگام کردن صنعت با دانش روز از مهمترین عوامل پیشران توسعه کشور می باشد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: کنترل کیفیت آموزش های فنی، تخصصی و تربیت سرمایه انسانی ماهر لازم و ملزوم یگدیگرند و در این بین تدوین استانداردهای آموزشی نوین با قابلیت عرضه در عرصه بین‌الملل به منظور پویایی و پایداری اشتغال بسیار حائز اهیمت است.
وی با بیان اینکه تدوین و آموزش استانداردهای شایستگی در حوزه مشاغل نوین و دانش بینان در اولویت سازمان قرار، افزود: ضروری است بر مبنای سرنوشت مشاغل در آینده از هم اکنون با نگاه بلند چشم انداز کلان مهارت‌آموزی نرم‌افزاری و سخت افزاری آینده را برای جوانان ترسیم کنیم.
* ضرورت اهتمام ویژه به آموزش های مهارتی با ورود فناوری های نوین
همچنین مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این رویداد ضمن تأکید بر توسعه تعاملات آموزشی، اظهار داشت: با ورود فناوري‌های نوین به عرصه علمي کشور، فرصت‌هاي شغلي زيادي در جامعه ايجاد مي شود بنابراين بايد به تقويت آموزش‌هاي مهارتي با رويکرد فناوري ها و مشاغل نو توجه کرد.
مهدی خطیبی تصریح کرد: فراگیرى مهارت‌هاى نوین و مرتبط با صنعت سرآغاز پیشرفت در صنایع مختلف می شود و توسعه دانش بشرى جز در سایه تحوّل و بکار‌گیرى ساز و کارهاى نوین آموزشى محقّق نخواهد شد.
در ادامه این نشست، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، توجه به آموزش‌های فنی و تخصصی و توسعه بیش از پیش تعاملات آموزش‌ مهارتی در صنایع و صنوف را زمینه‌ساز تربیت نیروی ماهر، متخصص و کارآمد دانست و افزایش کیفیت تولید و بهر‌وری در بنگاه‌های اقتصادی را از مهمترین دستاوردهای این طرح برشمرد.
جواد روان‌بخش، گفت: ایجاد امکانات و تسهیل دسترسی به آموزش‌های تخصصی برای کارکنان صنایع و اتحادیه‌ها و ارتقای سطح دانش فنی نیروهای کار، صنایع و صنوف همزمان با اشتغال در آن حوزه بسیار مورد استقبال صنایع گوناگون قرار گرفته و با دریافت مجوز رسمی و همکاری با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران به سهولت امکان پذیر می باشد و صنایع و صنوفی که مشتاق برگزاری دوره تخصصی هستند می توانند در اسرع وقت اقدام به تأسیس و راه‌اندازی مراکز آموزشی جوار و بین کارگاهی کنند.
بنابراین گزارش مسعود جعفری، مدیرعامل شرکت آپکو، ضمن تقدیر از تعاملات ایجاد شده، از افتتاح مرکز جوار و اهمیت ارتقاء مهارت‌افزایی در پویایی شاغلین در مجموعه‌های و تولید محور ابراز خرسندی نمود.
شایان ذکر است، در سال 1400 با وجود محدودیت‌های اجتماعی، تعداد 50 مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی در راستای ارتقاء مهارت صنایع و صنوف در استان تهران افتتاح شد.


26 ارديبهشت 1401 11:51
چاپ | ارسال به ديگران

سایت های مرتبط