ضرورت همکاری پژوهشگاه‌های آموزش‌وپرورش با مؤسسات تحقیقاتی و پژوهشی

وزیر آموزش‌وپرورش در بازدید از پژوهشگاه رویان؛
ضرورت همکاری پژوهشگاه‌های آموزش‌وپرورش با مؤسسات تحقیقاتی و پژوهشی

وزیر آموزش‌وپرورش در بازدید از پژوهشگاه رویان ‌بر ضرورت همکاری پژوهشگاه‌های آموزش‌وپرورش با مؤسسات تحقیقاتی و پژوهشی در راستای تحقق شعار سال تأکید کرد.
به گزارش بازارکار از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پروش، پیش از ظهر امروز یوسف نوری در بازدید از پژوهشگاه رویان با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم سعید کاظمی آشتیانی اظهار کرد: مرحوم سعید کاظمی آشتیانی که در این پژوهشگاه به انجام تحقیقات و پژوهش می‌پرداخت، در حقیقت یک معلم بود و توانست با تلاش مؤثر خود کشور ما را در اوج قله‌های علمی جهان قرار دهد.
وی افزود: همچنین پدر علم موشکی ایران، شهید حسن طهرانی مقدم، فارغ‌التحصیل دانشگاه شهید رجایی بود و البته شهیدان رجایی و باهنر که پایه‌گذاران علم و دفاع از کشور و الگوهای تربیتی جامعه هستند، معلمانی بودند که در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی و.. تلاش کرده و به مقام شهادت رسیدند.

نوری با اشاره به این‌که شهدای معلم برگردن ما حق‌دارند و باید به‌عنوان الگو از آن‌ها در جامعه یادکینم، تصریح کرد: امسال که به نام سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» نام‌گذاری شده است، موظفیم در راستای معرفی و آشنایی جامعه با خدمات ارزشمند این شهیدان گران‌قدر که همگی در راستای دانش‌بنیان کردن جامعه انقلابی صورت گرفته است، بکوشیم.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: تلاش می‌کنیم در آموزش‌وپرورش با برگزاری جشنواره‌های مختلف دانش‌آموزی و با همکاری پژوهشگاه‌های علمی مانند پژوهشگاه رویان، بستر و زمینه حرکت با محوریت شعار سال رهبری را فراهم کنیم تا بتوانیم به جامعه‌ای دانش‌بنیان نزدیک‌تر شویم.

نوری با اشاره به اینکه شهدای معلم را باید به شهدای ماندگار در جامعه تبدیل کنیم، بیان کرد: در حال حاضر در دانشگاه فرهنگیان بیش از 100 هزار دانشجو معلم داریم و نیز جمعیت دانش آموزان واجب التعلیم و پیش‌ از دبستان در حدود 23 میلیون نفر است که نباید از این ظرفیت عظیم غافل شویم و لازم است با معرفی و شناسایی فعالیت‌های معلمان شهید به دانش آموزان و فرهنگیان و دیدار با خانواده شهدای فرهنگی از آن‌ها چهره‌های ماندگار در جامعه بسازیم.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه۶۸۰پژوهش‌سرای آموزش‌وپرورش به‌عنوان بخشی از نظام آموزش‌وپرورش برای شکوفایی استعدادهای حوزه‌های مختلف پژوهشی دانش‌آموزی باید فعال باشند، گفت: با توجه به نام‌گذاری شعار سال فرصت خوبی پیش روداریم تا این پژوهشگاه‌ها را در مسیر مناسبی هدایت کنیم. باید با راه‌اندازی مراکز نوآوری و همکاری با مؤسساتی مانند رویان و جهاد دانشگاهی، این پژوهش‌سراها را به مراکز نوین تبدیل نماییم.

نوری درباره اقدامات آموزش‌وپرورش برای تبدیل‌شدن فعالیت‌های دانش‌آموزی به دانش‌بنیان گفت: دانش آموزان مستعد زیادی داریم باید بتوان بحث گردشگری و سفرهای میدانی را برای دانش آموزان برگزار کرد تا دانش آموزان به این مراکز مراجعه کنند و پژوهش‌سراها رونق بگیرند.

وی ادامه داد: بستر را برای دانش‌آموزانی که تمایل دارند باید فراهم کنیم تا بتوان دانش آموزان مستعد را به سمت شکوفایی استعداد هدایت کنیم و فرصت یادگیری برای این افراد فراهم شود.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به این‌که در تلاشیم تا پژوهش‌سراها را به خانه‌های خلاق تبدیل کنیم، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صحیح و کارآمد در تمام کشور به‌ویژه در مناطق کم برخوردار، تلاش می‌کنیم، به‌صورت حضوری و یا از طریق بستر مجازی و استفاده از ظرفیت شبکه شاد، فرهنگ پژوهشی و پژوهشگر بودن را در دانش آموزان نهادینه کرده و ارتقا دهیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه اقتصاد دانش‌بنیان تنها با باور و ایمان به ظرفیت‌های خودمان تحقق می‌یابد، گفت: امیدوارم برگزاری جشنواره‌ها گامی مؤثر و مفید برای حضور وزارت آموزش‌وپرورش در عرصه علم و تربیت باشد.

شایان‌ذکر است؛ وزیر آموزش‌وپرورش در حاشیه این بازدید، از آزمایشگاه علوم سلول‌های بنیادی دانش‌آموزی نیز بازدید کرد. در این آزمایشگاه، آزمایش‌هایی درزمینه آشنایی دانش آموزان با علوم دانش‌بنیان انجام می‌شود.

در ادامه این جلسه، رئیس جهاد دانشگاهی و رئیس پژوهشگاه رویان در حضور وزیر آموزش‌وپرورش از روند فعالیت‌های انجام‌شده در این پژوهشگاه گزارشی ارائه کردند.


25 ارديبهشت 1401 18:7
چاپ | ارسال به ديگران

سایت های مرتبط