استقرار ۲۸۴ شرکت دانش بنیان در استان البرز

استقرار ۲۸۴ شرکت دانش بنیان در استان البرز

کرج - ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز اعلام کرد: اکنون ۲۸۴ شرکت و موسسه دانش بنیان در این استان مستقر بوده و در حال فعالیت هستند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، رامین ربیعی افزود: با تحلیل ارائه شده از میزان تولیدات و فروش شرکت های دانش بنیان طبق مهمترین محصولات هر استان و بر اساس میزان فروش بالای یک میلیارد تومان در سال، استان البرز با ۲۸۴ شرکت دانش بنیان، جایگاه دومی کشور را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: همچنین با ۱۶ هزار و ۲۴۹ نفر در شاخص اشتغال بعد از استان تهران در جایگاه دوم را کسب نموده است.

ربیعی با اشاره به صدور ۱۵۴ فقره پروانه بهره برداری از مجموع شرکت های دانش بنیان مستقر در استان گفت: خوشبختانه روند تجاری سازی محصولات دانش بنیان و تولید انبوه محصولات در این حوزه در استان  روند مناسبی را طی می کند و هم اکنون نیز برای ۷۴ طرح جدید دانش بنیان در البرز جواز تاسیس صادر شده و مراحل اجرایی پروژه های خود را طی می کنند.

وی ادامه داد:  بر اساس میزان پراکندگی نوع صنعت، استان البرز در حوزه های فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی، دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان، ملزومات و تجهیزات پزشکی، برق و الکترونیک و مخابرات و سیستم های خودکار، رتبه دوم و در حوزه های مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری های شیمیایی، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت البرز گفت: در سال‌هایی که شاهد تحریم‌های بسیار سنگینی بودیم یکی از ارکان مهمی که اقتصاد ما را سر پا نگه داشت اتکای کشور به شرکت‌های دانش بنیان بوده است.

ربیعی افزود: امسال مقام معظم رهبری با نگاه تیزبینانه و دقیق خود در حوزه تولید، نقش شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه را پررنگ‌تر دیده اند و به اهمیت تولید دانش بنیان برای عبور از چالش‌های مختلف اقتصادی، توسعه و حل مشکلات مختلف کشور توجه ویژه ای نشان داده اند چرا که با اتکا به ظرفیت های حوزه دانش بنیان می‌توان گام های بزرگ و موثری در جهت توسعه صادرات با ارزش افزوده بالا، اشتغالزایی و رقابت با محصولات خارجی برداشت.


 

 



25 ارديبهشت 1401 14:44
چاپ | ارسال به ديگران

سایت های مرتبط