مشاهده سوابق بیمه از سایت تامین اجتماعی

مشاهده سوابق بیمه از سایت تامین اجتماعی

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی و نظارت روی آن یکی از مهمترین اموری است که بیمه شدگان تامین اجتماعی باید در اولویت قرار دهند. متاسفانه به دلیل بی توجهی به سوابق بیمه، شمار زیادی از کارمندان و کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی ناخواسته متضرر می شوند و در زمان بازنشستگی دچار مشکل می شوند. فاصله افتادن بین سوابق بیمه به دلیل سوءاستفاده یا بی توجهی کارفرما در پرداخت به موقع حق بیمه می تواند مشکلات زیادی را چه در حین دوره خدمت چه در زمان بازنشستگی افراد ایجاد کند.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان تامین اجتماعی، در حال حاضر الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات از جمله مشاهده سوابق بیمه، دسترسی به اطلاعات و بهره گیری از خدمات را بسیار آسان نموده است. با توجه به شرایطی که به دلیل گسترش بیماری کرونا به وجود آمد، سازمان تامین اجتماعی و بسیاری دیگر از سازمان های دولتی و خصوصی به الکترونیکی کردن خدمات خود روی آوردند و خدمات ساده ای که برای  دریافت آنها مجبور به مراجعه حضوری بودیم در حال حاضر به صورت آنلاین و با دسترسی آسان انجام می شود.

طرحی که تامین اجتماعی سال گذشته با عنوان 3070 اجرا کرد باعث کاهش مراجعات به شعب و کارگزاری ها شد و اکنون بسیاری از خدمات تامین اجتماعی به صورت آنلاین قابل دسترسی است. شاید یکی از بزرگترین گامهای تامین اجتماعی در الکترونیکی کردن خدمات، حذف دفترچه های خدمات درمانی بود که نیاز بیمه شدگان را به مراجعه و ایستادن در صف های طولانی تمدید دفترچه برطرف کرد. از دیگر مزایای این الکترونیکی شدن و حذف دفترچه، رفع مشکلات رایج نسخه خوانی پزشک بود که هم اکنون با سیستمی شدن نسخه نویسی این مشکلات مرتفع شده است.

مشاهده سوابق بیمه در سایت تامین اجتماعی

سابقه بیمه را به راحتی می توانید در سایت تامین اجتماعی ببینید. برای این کار کافیست به آدرس  es.tamin.ir  مراجعه و ثبت نام کنید.

ثبت نام در سایت تامین اجتماعی تنها نیاز به یک خط تلفن همراه به نام خودتان دارد.

پس از ورود روی ثبت نام بزنید و در مرحله بعد کد ملی و شماره همراه را وارد کنید. در مرحله بعدی باید ایمیل خود را وارد نمایید. سپس باید سوالات امنیتی را وارد کنید و در آخر با انتخاب گذرواژه مراحل ثبت نام پایان می یابد.

پس از اتمام ثبت نام اطلاعات شما بازبینی و صحت سنجی می شود و پس از چند ساعت پیامک تایید یا رد آن برای شما ارسال می شود.

در صورت بروز مشکل در ثبت نام می توانید با کارشناسان تامین اجتماعی و با شماره 1420 تماس بگیرید تا بررسی و رفع کنند.

پس از اینکه ثبت نام شما تایید شد می توانید با کد ملی و گذرواژه وارد سایت es.tamin.ir  شوید.

پس از ورود برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی کافیست روی بیمه شدگان، خدمات سابقه، کلیه سوابق بزنید. جدولی شامل تعداد روزهای کارکرد به شما نمایش داده می شود که کارکرد تا ماه قبل را نمایش می دهد. باید توجه کنید که تعداد روزهای کارکرد با تعداد روزهای ماه برابر باشد. ماه های 30 روزه عدد 30 و ماه های 31 روزه عدد 31 درج شده باشد. اگر در اطلاعات وارد شده تناقضی و یا فاصله ای مشاهده نمودید حتما از کارفرما و یا مسئول مربوطه در محل خدمت خود پرس و جو کنید.

همچنین از طریق سایت امکان اعتراض به سوابق ناموجود میسر است. اگر از وجود سوابق بیمه ای خود مطمئنید و در سایت نمایش داده نمی شود می توانید با اعتراض در این بخش پیگیری کنید. 

با یکبار ثبت نام در سایت تامین اجتماعی می توانید علاوه بر سایت از روشهای دیگر نیز سوابق بیمه ای خود را استعلام کنید. شماره گیری ستاره 4 مربع یکی از این روشهای ساده و سریع است.

کافیست پس از شماره گیری گزینه تامین اجتماعی، سپس استعلام ها و آخرین سابقه را انتخاب کنید. با وارد کردن کد ملی در مرحله بعد آخرین دستمزد شما به همراه تعداد روزهای کارکرد که توسط کارفرما برای بیمه رد شده است به اطلاع شما می رسد.

مشاهده سوابق بیمه از سایت تامین اجتماعی 

مشاهده سوابق بیمه در کارمند

علاوه بر این روشها می توانید از برنامه کارمند استفاده کنید. برنامه کارمند امکانات مختلفی از جمله مشاهده سوابق بیمه دارد.

از دیگر امکانات این برنامه استعلام دفترچه بیمه، محاسبه حقوق بازنشستگی، استعلام خلافی خودرو، قیمت خودرو، نرخ طلا و ارز، ... است.

برای دانلود نسخه اندروید آن از گوگل پلی اینجا کلیک کنید.

علاوه براین در صورتی که موفق به استعلام سوابق بیمه ای خود از روش های گفته شده نشدید می توانید با مراجعه حضوری به شعب بیمه تامین اجتماعی نیز از سوابق بیمه خود مطلع شوید.

همچنین در صورت بروز مشکل در فرآیند ثبت نام و یا در مشاهده سوابق بیمه خود می توانید با واحد ارتباط با مشتری سازمان تامین اجتماعی از طریق شماره تلفن ۱۴۲۰ تماس حاصل نمایید.

برای اطلاع از آخرین اخبار و به روز رسانی ها در حوزه بیمه تامین اجتماعی می توانید به سایت کارمند karmand.app مراجع کنید.


25 ارديبهشت 1401 13:39
چاپ | ارسال به ديگران

سایت های مرتبط